Distractie si Fitness pentru varstele 3-5 ani

Distractie si Fitness pentru varstele 3-5 ani

A lucra cu copii este destul de usor daca stii ce ai de facut. Rabdarea este o necessitate. A intelege este probabil si mai important deoarece trebuie sa intelegi cu adevarat pe cine antrenezi. Copii vor face ce vrei tu sa faca daca le oferi prin eliminare optiuni. Suna atipic insa asa este.  Daca oferi apa sau suc de portocale el va face o alegere insa ambele sunt bune. Copii iubesc sa allege, astfel vei construe idea ca el decide asupra actiunilor sale

Vin catre voi cu cateva principii prin care poti deveni chiar tu antrenorul copilului tau. Le voi numi ”Give me 5!”

  1. Joaca-te! Nu preda lectii.

Este tehnica de baza pentru a educa, si nu doar copii. Activitatile ludice sunt utile si pentru adulti. Astfel vei stimula creativitatea in interiorul tau si vei sti sa transmiti, sa inovezi, sa construiesti oportunitati care sa te ajute in antrenarea copilului. Tu directionezi copilul, tu ghidezi copilul spre a se descoperi singur. Tu inveti copilul cum descopere si sa adauge lucruri noi la ceea ce va deveni el.

 

  1. Nu opri activitatile fizice de joaca ale copilului

Sunt cateva lucruri pe care copii le fac insa noua nu ne plac. Cum ar fi saritul pe canapea. De multe ori si eu ma regasesc in a le spune sa nu mai sara. Pana la urma nu va rani canapeaua daca sare pe ea. Da adevarat….va trebui inlocuita. A sari este o forma de activitate fizica foarte indragita de copii. A inhiba sau a interzice joaca asta poate avea efecte negative mai tarziu . Copilul trebuie incurajat sa fie active.

 

 

  1. Distractie prin Fitness

Pentru mine este unul din cele mai interesante principii. Am vazut multe programe care sunt distractive insa nici unul care sa uneasca fitness-ul si distractia. Copiilor le place sa alerge, sa sara, sa se tavaleasca. Toate acestea se pot face intr-un mediu sigur si controlat. A prinde mingea, a arunca mingea, a lovi cu piciorul adversari imaginari sunt modalitati ăe care le puteti face si acasa.  Nu conteaza rezultatul, concentreaza-te pe process. Se misca? Se distreaza? Invata? Daca da, atunci este tot ce conteaza

 

  1. Miscare, miscare, miscare si iar miscare

Numeste un sport unde miscarea nu este implicata. Orice program de miscare ce nu incorporeaza toate tipurile de miscari este o risipa de timp. Alergatul spre exemplu este de mai multe forme…inainte, inapot, lateral, adaugat, saltat, viteza, explozie, sprint si cred ca mai sunt. Este important pentru copil sa se miste in toate directiile. Va dezvolta capacitate extraordinare.

  1. Recompenseaza comportamentul, nu reusita.

 

Este cel mai neinteles principiu. La aceasta varsta trebuie sa incurajam placerea miscarii. Daca copilului tau nu I place miscare cu siguranta nu va fi un sportive de performanta. Concentreaza-te pe dezvoltarea comportamentului. Este simplu. Vei incuraja continuarea comportamentului. Nu spun ca a recompense copilul ester au insa trebuiesa te concentrezi pe comportament. Fiecare copil trebuie sa aiba ceva de castigat, si prin castigat ma refer la un succes la diferitele jocuri. Insa o incurajare buna ar fi ”foarte bine Victor! Azi ai alergat mai repede decat ieri!”. Poate pentru noi nu inseamna mult insa pentru copil inseamna mult. Maine va dori sa fie mai rapid decat azi si tot asa.

 

Aceste 5 principii le folosesc si cu adolescentii, nu doar cu copii. Primesc intrebari de la cei mai mari daca nu putem face ceva mai tare la antrenamente. Nu este vin lor ca se incurajeaza cine este mai bun si cine este mai slab, insa stau si ma intreb….oare nu deviem prea rapid de la cuvintele: Pregatirea copilului pentru o viata echilibrata? De ce punem presiune pe ei inca de la varste fragede?

 

Florin