Genuflexiuni sau nu?

Genuflexiuni sau nu?

Este important si vreau sa abordez genuflexiunile.

Este unul din cele mai folosite exercitii din sala de fitness (poate chiar cel mai folosit). Exista foarte multe opinii despre executia corecta a acestui exercitiu. Marea dilemma a pietii este daca genuflexiunea se face pana jos sau pana la jumatate, insa nimeni nu tine cont de celelalte aspect care duc la executia unei genuflexiuni pana jos. Majoritatea discutiilor se opresc in dreptul genunchilor insa as vrea sa aduc in acest articol cateva aspect importante.

Asadar:

 

  1. Zona lombara. Cat de rigid esti in zona lombara? Stai intr-un picior, celalalt radical usor pana la linia bazinului cu genunchiul indoit. Observa zona lombara…daca zona lombara isi schimba pozitia si se curbeaza atunci inseamna ca trebuie sa lucrezi pe flexibilizarea acestei zone inainte de a face o genuflexiune pana jos.

 

  1. Care este tehnica corecta de executie? Picioarele departate la o distanta egala cu distanta dintre umeri. Vrafurile usor orientate catre exterior. Apleci truncghiul catre inainte in timp ce bazinul incearca sa simuleze un asezat pe scauna. In tot acest timp genunchii trebuie sa pastreze linia varfului (adica orientate usor catre exterior). De ce? Pentru ca atunci cand fortezi mentinerea genunchilor la exterior vei active fesierii!

 

  1. Ce legatura au fesierii? Pai….atunci cand vei trece la treaba serioasa si vei incarca o bara si o vei aseza pe trapez cu siguranta vei avea nevoie de ajutopr din partea fesierilor pentru a evolua si a ajunge la a ridica kilograme multe. Printre altele,…..nu vrei sa ai fesieri frumosi?

 

  1. Cum respire? Pai pe coborare inspiri si tragi aer puternic in piept. Cand te ridici expiri cu putere si incerci sa ajungi la pozitia initiala insa cu fesierii puternic incordati. De ce?

 

  1. Fesierii incordati nu pentru a lucre fesierii ci pentru a adduce pelvisul in zona neura si amentine toata greutatea pe trunchiul tau care prin incordare a fesierilor si a abdomenului actvezi baza trunchiuluoi: podeaua pelviana, patratul lombar, multifidus, oblicii interni si muschii diafragmei. Astfel greutatea de pe trapez este sustinuta de catre acest pachet de muschi si preia riscul de a te accidenta la coloana sau alte zone. DA! Asa se protejeaza coloana dragele mele.

 

 

Toate acestea fiind spuse va urez spor la miscare si vezi executia corecta a genuflexiunii in video. Urmeaza pasii si nu vei suferi accidentari

 

Florin Cujba