Dureri musculare in zona superioara a spatelui?

Dureri musculare in zona superioara a spatelui?

Durerile din zona superioara a spatelui pot fi rezultatul unei accidentari, contracturi sau a unei posturi incorecte. Din ce in ce mai multe persoane sufera de dureri de spate din cauza pozitiei de la birou sau a lipsei de activitate fizica. Dormitul in pozitii nepotrivite poate fi considerat la fel de usor o problema ce sta la baza durerilor musculare din zona superioara a spatelui

Azi vreau sa va prezit cateva exercitii ce pot fi facute acasa cu ajutorul unui baston.

 

Vom folosi un baston sau chiar o coada de matura fie ea din plastic sau lemn

 

Exercitiul numarul 1

 

 

  • -pozitia stand pe 2 picioare
  • -omoplatii abdusi
  • -tine bastonul cu bratele departate priza larga
  • -adu bastonul deasupra capului mentinand coatele intinse
  • -30 repetari, miscari lente
  • -inspiri pe coborare, inspiri pe ducere deasupra capului

 

   

 

Exercitiul numarul 2

 

  • -bastonul deasupra capului
  • -coatele intinse
  • -ducerea bastonului in zona posterioara la nivelul median al omoplatilor sau pana unde iti permite flexibilitatea articulara
  • -expiri pe coborare, inspiri pe urcare (invers primului exercitiu)
  • -30 de repetari

 

 

Exercitiul cu numarul 3

 

  • -bastonul face tranzitia din imaginea 1 pana in imaginea 4
  • -tranzitia este prin partea posterioara
  • -se fac 15 tranzitii prin partea dreapta si 15 tranzitii prin partea stanga

 

    

 

 

Aceste exercitii sunt pentru a activa musculatura spatelui si sunt recomandate atat dimineata cand ne trezim cat si inainte de un antrenament. Dureaza putin si sunt extrem de eficiente. Executati cate 3 serii si veti simti eficienta acestora.

 

Florin Cujba