Exercitiile explozive. Bune sau nu?

Exercitiile explozive. Bune sau nu?

Nu vreau sa par ca un tocilar insa in acest articol vor fi cateva elemente de specialitate. Cu siguranta le veti intelege perfect.

 

As vrea sa incep direct cu Puterea, deoarece ea sta la baza acestui articol. Haideti sa definim Puterea.

 

 

Puterea (P) = Forta (F) x Viteza (V)

 

Pentru incepatori este important sa imbunatatim puterea insa sub forma lenta, cel putin o perioada de timp. Cineva care adopta o astfel de abordare pe o perioada lunga de timp, de obicei are dezvoltata o masa musculara de genul bodybuilder.

Azi vreau sa vorbim despre fitness si activitate fizica si anume introducerea vitezei. De aici rezulta puterea exploziva din cauza exercitarii fortei in regim de viteza.

Chiar daca nu esti sportiv de performanta, a te antrena astfel va aduce un bun echilibru calitatilor tale fizice. Nu doar ca muschii tai vor fi mai puternici, vor fi si mai pregatiti de a coordona viteza si precizia in miscare. Da! Vei fi mai inrezator in fortele tale chiar si cand vei face miscari mai rapide decat de obicei.

 

Important:este foarte important la inceput sa facem miscari lente si fara incarcatura externa (gantere, haltere, elastice etc). Aceste miscari lente te vor ajuta sa deprinzi executia corecta. Introduceti numar mare de repetari. In momentul cand deprindeti miscarea corecta si organismul poate face fata cu usurinta, introdu viteza insa respectand strategia ca si la prima etapa (fara incarcatura externa). Cand stapanesti executia in regim de viteza, este cazul sa aduci sarcina externa. In timp vei reusi sa faci miscari in regim de viteza cu incarcaturi externe considerabile vei deveni mai puternic, mai rapid si mai increzator.

Iata un exemplu de exercitiu cu incarcare externa in regim de explozie si viteza. 

  

 

 

In acest caz am folosit o minge. Greutatea ei este exact cat imi permite sa evoluez. Daca greutatea era mai mare decat capacitatea mea, eram expus la involutie sau chiar accidentari deoarece nu respectam progresia treptata explicata mai devreme. Asadar recomandarea mea este sa faceti pasi mici catre ceea ce va doriti si sa nu incercati sa faceti salturi atunci cand vine vorba de Fitness si Sanatate.

 

Spor la miscare!

 

Florin