Cel mai simplu si eficient plan nutritional

Cel mai simplu si eficient plan nutritional

Traim intr-o societate in plina dezvoltare din punct de vedere informational. Internetul este o sursa importanta de informatii dar oare toate infromatiile sunt potrivite pentru ceea ce ai TU nevoie? Crezi ca daca incerci 10 diete vei nimeri una care sa te ajute? Crezi ca organismul tau merita sa fie expus la experimente?

Dupa multi ani de experienta am reusit sa adun in 3 pasi cele mai importante informatii pentru ca tu sa reusesti sa echilibrezi stilul de viata alimentar.

Cu totii trebuie sa stim urmatoarele aspecte importante:

  • - Proteinaeste extrem de importanta pentru repararea tesutului muscular, ligamente, tendoane, sange, sistem scheletic. Corpul uman este aproape 45% proteina. Este esentiala fara de care organismul nu va fi capabil sa se repare, regleze sau protejeze. Corpul tau foloseste mai multa energie pentru a asimilia proteina in comparatie cu grasimile sau carbohidratii.
  • - Grasimilesunt o necesitate absoluta in viata de zi cu zi. Grasimile sunt macronutrienti care ajuta la scaderea nivelului de colesterol in organism ducand la reducerea risculului aparitiei problemelor cardiovasculare
  • - Carbohidratii sunt principal sursa de energie si este absolute necesar sa consumam zilnic din aceasta categorie: fructe, legume, cereale sunt surse importante de carbohidrati dar trebuie consummate in cantitati potrivite raportate la nivelul de activitate de peste zi.

Iata si cei trei pasi generali despre care va vorbeam mai sus

Pasul 1Consuma 5 mese pe zi – consuma la distanta de 2.5-3.5 ore si incearca pe cat posibil sa proportionezi potrivit cantitatea

     Pasul 2Consuma produsele IN ORDINEA SPECIFICA – mai intai o portie sau o portie si jumatate din fructe sau legume. Treci la o protie considerabila de protein (pipet de pui, curcan, vita, somon, peste alb etc) si ceva grasimi (nuci, caju, masline, avocado etc). ASIGURA-TE CA VEI CONSUMA FRUCTE sau LEGUME, GRASIMI SI PROTEINA

Daca inca ai senzatia de foame introdu carbohidrati. DOAR DACA SIMTI NEVOIA, DACA NU ATUNCI NU CONSUMA. Trebuie sa consumi 100% cereale integrale, orez integral, cartofi dulci, paste integrale. CONSUMA O PORTIE MICA CA SA SATISFACI POFTA SI NU SA TE SIMTI PLIN.

Dupa ce vei stapani cantitatea si ce anume trebuie consumat din fiecare, poti trece la combinatii intre acestea. Spre exemplu un pat de spanac, piept de pui la gratar si ceva migdale peste spanac. La distanta de 2 ore introdu un fruct si astfel am consumat din fiecare nutrient.

Pasul 3DIN NOU- consuma la interval de 2.5-3.5 ore. Daca te simti plin inseamna ca ai consumat mai mult decat este nevoie la ultima masa. Daca ai senzatia de foame inseamna ca ai consumat prea putin. NU VREI NICIODATA SA FII PLIN SAU INFOMETAT!!! VREI SA TE SIMTI BINE. Cand cresti sau reduce portiile ai grija sa ramai la 50/50 fructe sau legume/grasimi si o portie serioasa de protein

 

Nu uita de sport in fiecare zi!

Florin Cujba– Fitness Coach-  www.fusiontribe.ro